유대인의 메시야

메시아에 대한 유대인의 믿음
닛산 도비드 두보프

What is the “End of Days”?
The term “End of Days” is taken from Numbers 24:14. This has always been taken as a reference to the messianic era. Here we shall explore—albeit briefly—the Jewish belief in the coming of Moshiach (Messiah).

"마지막 날들"이란 무엇입니까?
“말세”라는 말은 민수기 24장 14절에서 따온 것입니다. 이것은 항상 메시아 시대에 대한 언급으로 여겨져 왔습니다. 여기에서 우리는 모시아크(메시아)의 도래에 대한 유대교의 믿음을 비록 간략하지만 탐구할 것입니다.
민수기 24장14절
"이제 나는 내 백성에게로 돌아가거니와 들으소서 내가 이 백성이 후일에 당신의 백성에게 어떻게 할지를 당신에게 말하리이다 하고"

What does the word Moshiach mean?

Moshiach is the Hebrew word for “messiah.” The word messiah in English means a savior or a “hoped-for deliverer.” The word moshiach in Hebrew actually means “anointed.” In Biblical Hebrew, the title moshiach was bestowed on somebody who had attained a position of nobility and greatness. For example, the high priest is referred to as the kohen ha-moshiach.

In Talmudic literature the title Moshiach, or Melech HaMoshiach (the King Messiah), is reserved for the Jewish leader who will redeem Israel in the End of Days.


모시아크이라는 단어는 무엇을 의미합니까?

모시아크는 "메시아"에 해당하는 히브리어입니다. 영어로 메시아라는 단어는 구세주 또는 "희망된 구원자"를 의미합니다. 히브리어로 모시아크라는 단어는 실제로 "기름부음 받은"을 의미합니다. 성서 히브리어에서 모시아크라는 칭호는 귀족과 위대함의 지위를 얻은 사람에게 수여되었습니다. 예를 들어, 대제사장은 kohen ha-moshiach라고 합니다.
탈무드 문헌에서 모시아크 또는 멜렉 하모시아크(왕 메시아)라는 칭호는 마지막 날에 이스라엘을 구속할 유대 지도자를 의미하고 있습니다.

What is the belief in Moshiach?
One of the principles of Jewish faith enumerated by Maimonides is that one day there will arise a dynamic Jewish leader, a direct descendant of the Davidic dynasty, who will rebuild the Temple in Jerusalem, and gather Jews from all over the world and bring them back to the Land of Israel.
All the nations of the world will recognize Moshiach to be a world leader, and will accept his dominion. In the messianic era there will be world peace, no more wars nor famine, and, in general, a high standard of living.
All mankind will worship one G‑d, and live a more spiritual and moral way of life. The Jewish nation will be preoccupied with learning Torah and fathoming its secrets.
The coming of Moshiach will complete G‑d’s purpose in creation: for man to make an abode for G‑d in the lower worlds—that is, to reveal the inherent spirituality in the material world.

모시아크에 대한 믿음은 무엇입니까?
마이모니데스(Maimonides)가 열거한 유대 신앙의 원리 중 하나는 언젠가 다윗 왕조의 직계 후손인 역동적인 유대 지도자가 나타나 예루살렘에 성전을 재건하고 전 세계의 유대인을 모아 이스라엘 땅으로 다시 데려올 것이라는 것입니다.
세계의 모든 나라는 모시아크를 세계 지도자로 인정하고 그의 통치를 받아들일 것입니다. 메시아 시대에는 세계 평화가 있고 더 이상 전쟁도 기근도 없으며 일반적으로 높은 생활 수준을 누릴 것입니다.
모든 인류는 한 하나님을 경배하고 보다 영적이고 도덕적인 삶을 살게 될 것입니다. 유대 민족은 그 전에 토라를 배우고 그 비밀을 이해하는 데 몰두할 것입니다.
모시아크의 오심은 창조에 대한 하나님의 목적을 완성할 것입니다. 인간이 하나님을 위해 낮은 세계에 거처를 만드는 것, 즉 물질 세계에서 그의 내재된 영성을 드러내는 것입니다.
Is this not a utopian dream?
No! Judaism fervently believes that, with the correct leadership, humankind can and will change. The leadership quality of Moshiach means that through his dynamic personality and example, coupled with manifest humility, he will inspire all people to strive for good. He will transform a seemingly utopian dream into a reality. He will be recognized as a man of G‑d, with greater leadership qualities than even Moses.
In today’s society, many people are repulsed by the breakdown of ethical and moral standards. Life is cheap, crime is rampant, drug and alcohol abuse are on the increase, children have lost respect for their elders. At the same time, technology has advanced in quantum leaps. There is no doubt that today man has all the resources—if channeled correctly—to create a good standard of living for all mankind. He lacks only the social and political will. Moshiach will inspire all men to fulfill that aim.

이것은 유토피아적 꿈이 아닙니까?
아닙니다! 유대교는 올바른 지도력으로 인류가 변화할 수 있고 변화할 것이라고 열렬히 믿습니다. Moshiach의 리더십 자질은 그의 역동적인 성격과 모범과 명백한 겸손을 통해 모든 사람들이 선을 위해 노력하도록 영감을 줄 것임을 의미합니다. 그는 겉보기에 유토피아적인 꿈을 현실로 바꿀 것입니다. 그는 모세보다 더 뛰어난 리더십을 가진 하나님의 사람으로 인정받게 될 것입니다.
현대 사회에서 많은 사람들은 윤리적, 도덕적 기준의 붕괴로 인해 혐오감을 느낍니다. 삶의 질은 떨어지고 범죄는 만연하고 마약과 알코올 남용은 증가하고 아이들은 어른들에 대한 존경심을 잃었습니다. 동시에 기술은 비약적으로 발전했습니다. 오늘날 인간이 모든 자원을 가지고 있다는 것은 의심의 여지가 없습니다. 그들은 다만 사회적, 정치적 의지가 부족할 뿐입니다. 모시아크는 모든 사람들이 그 목표를 성취하도록 영감을 줄 것입니다.
Why the belief in a human messiah?
Some people believe that the world will “evolve” by itself into a messianic era without a human figurehead. Judaism rejects this belief. Human history has been dominated by empire builders greedy for power.
Others believe in Armageddon—that the world will self-destruct, either by nuclear war or by terrorism. Again, Judaism rejects this view.
Our prophets speak of the advent of a human leader, of a magnitude that the world has not yet experienced. His unique example and leadership will inspire mankind to change direction.

왜 인간 메시아를 믿는가?
어떤 사람들은 세계가 인간적인 지도자가 없이 메시아 시대로 스스로 "진입"할 것이라고 믿습니다. 유대교는 이 믿음을 거부합니다. 인류의 역사는 권력에 탐욕스러운 제국 건설자들에 의해 지배되었습니다.
다른 사람들은 아마겟돈—세계가 핵전쟁이나 테러리즘에 의해 자멸할 것이라고 믿습니다. 다시 말하지만, 유대교는 이 견해도 거부합니다.
우리의 선지자들은 세상이 아직 경험하지 못한 엄청난 역량을 갖춘 인간 지도자의 출현에 대해 말합니다. 그의 독특한 본보기와 리더십은 인류가 방향을 전환하도록 영감을 줄 것입니다.
Where is Moshiach mentioned in the Scriptures?
The Scriptures are replete with messianic quotes. In Deuteronomy 30:1 Moses prophesies that, after the Jews have been scattered to the four corners of the earth, there will come a time when they will repent and return to Israel, where they will fulfill all the commandments of the Torah. The gentile prophet Balaam prophesies that this return will be led by Moshiach (see Numbers 24:17–20). Jacob refers to Moshiach by the name Shiloh (Genesis 49:10).
The prophets Isaiah, Jeremiah, Ezekiel, Amos, Joel and Hosea all refer to the messianic era. (For full references, the reader is referred to the book Moshiach by Rabbi Dr. J.I. Schochet.) It is interesting to note that the wall of the United Nations Building in New York is inscribed with the quote from Isaiah (11:6), “And the wolf shall lie with the lamb.” Furthermore, it is clear from the prophets, when studied in their original Hebrew, that Moshiach is a Jewish concept, and his coming will entail a return to Torah law, firmly ruling out any “other” messianic belief.

성경에서 모시아크는 어디에 언급되어 있습니까?
성경은 메시아적 인용구들로 가득 차 있습니다. 신명기 30장 1절에서 모세는 유대인들이 땅의 사방으로 흩어진 후에 그들이 회개하고 이스라엘에게로 돌아올 때가 이르는데 거기서 그들이 토라의 모든 계명을 성취할 것이라고 예언하였습니다. 이방인 선지자 발람은 이 귀환이 모시아크의 인도를 받을 것이라고 예언했습니다(민수기 24:17~20 참조). 야곱은 모시아크를 실로라는 이름으로 언급했습니다(창세기 49:10).
민수기 24장 17절- 22절
"내가 그를 보아도 이 때의 일이 아니며 내가 그를 바라보아도 가까운 일이 아니로다 한 별이 야곱에게서 나오며 한 규가 이스라엘에게서 일어나서 모압을 이쪽에서 저쪽까지 쳐서 무찌르고 또 셋의 자식들을 다 멸하리로다
그의 원수 에돔은 그들의 유산이 되며 그의 원수 세일도 그들의 유산이 되고 그와 동시에 이스라엘은 용감히 행동하리로다
주권자가 야곱에게서 나서 남은 자들을 그 성읍에서 멸절하리로다 하고
또 아말렉을 바라보며 예언하여 이르기를 아말렉은 민족들의 으뜸이나 그의 종말은 멸망에 이르리로다 하고
또 겐 족속을 바라보며 예언하여 이르기를 네 거처가 견고하고 네 보금자리는 바위에 있도다
그러나 가인이 쇠약하리니 나중에는 앗수르의 포로가 되리로다 하고"
창세기 49장 10절
"규가 유다를 떠나지 아니하며 통치자의 지팡이가 그 발 사이에서 떠나지 아니하기를 실로가 오시기까지 이르리니 그에게 모든 백성이 복종하리로다"

선지자 이사야, 예레미야, 에스겔, 아모스, 요엘, 호세아는 모두 메시아 시대를 가리킵니다. (전체 참조를 위해 독자는 랍비 J.I. Schochet 박사의 책 Moshiach를 참조바랍니다.)
뉴욕의 유엔 건물 벽에 이사야서 11장6절의 인용문이 새겨져 있다는 점은 흥미롭습니다. "그리고 늑대는 어린 양과 함께 있을 것입니다."
더욱이, 그들이 썼던 원래 히브리어로 연구했을 때, 선지자들이 말한 모시아크는 유대적인 개념이며 그의 오심은 토라 율법으로의 복귀를 수반하며, 어떠한 "다른" 메시아적 믿음을 단호하게 배제될 것이라는 것이 분명합니다.
What sort of leader will Moshiach be?
Moshiach will be a man who possesses extraordinary qualities. He will be proficient in both the written and oral Torah traditions. He will incessantly campaign for Torah observance among Jews, and observance of the seven universal Noahide laws by non-Jews. He will be scrupulously observant, and encourage the highest standards from others. He will defend religious principles and repair breaches in their observance. Above all, Moshiach will be heralded as a true Jewish king, a person who leads the way in the service of G‑d, totally humble yet enormously inspiring.

모시아크은 어떤 종류의 지도자가 될까요?
모시아크는 비범한 자질을 지닌 사람이 될 것입니다. 그는 성문 및 구전 토라(written and oral Torah) 전통 모두에 능숙할 것입니다. 그는 유대인들 사이에서 토라를 준수하고 비유대인에 의한 7가지 보편적인 노아의 율법 준수를 위해 끊임없이 캠페인을 벌일 것입니다. 그는 세심하게 관찰하고 다른 사람들로부터 가장 높은 표준을 장려할 것입니다. 그는 종교적 원칙을 변호하고 준수할 때 위반 사항을 보완할 것입니다. 무엇보다도 Moshiach는 완전히 겸손하지만 엄청난 영감을 주는 G‑d를 섬기는 데 앞장서고 있는 진정한 유대인 왕으로 선포될 것입니다.
When will Moshiach come?
Jews anticipate the arrival of Moshiach every day. Our prayers are full of requests to G‑d to usher in the messianic era. Even at the gates of the gas chambers, many Jews sang “Ani Maamin”—I believe in the coming of Moshiach!
However, the Talmud states that there is a predestined time when Moshiach will come. If we are meritorious, he may come even before that predestined time. This “end of time” remains a mystery, yet the Talmud states that it will be before the Hebrew year 6000. (The Hebrew year at the date of this publication is 5772.)
This does not rule out the possibility of Moshiach coming today and now, if we merit it. It should be noted that many Torah authorities are of the opinion that we are in the “epoch of the Moshiach,” and the Lubavitcher Rebbe, Rabbi Menachem Mendel Schneerson, of righteous memory, stated on numerous occasions that the messianic redemption is imminent.

모시아크은 언제 올 것인가?
유대인들은 매일 모시아크가 오기를 고대합니다. 우리의 기도는 메시아 시대를 여는 G‑d에 대한 요청으로 가득 차 있습니다. 가스실 문 앞에서도 많은 유대인들이 “Ani Maamin”을 불렀습니다. 저는 모시아크의 오심을 믿습니다!
그러나 탈무드는 모시아크가 올 예정된 시간이 있다고 말합니다. 우리들이 칭찬을 받을만하다면 그는 예정된 시간보다 먼저 오실 수도 있습니다. 이 “시간의 끝”은 여전히 미스터리로 남아 있지만, 탈무드는 그것이 히브리 연도 6000년 이전이 될 것이라고 말합니다. (이 간행물 출판일의 히브리 연도는 5772년입니다.)
이것은 만약 우리에게 유익하다면, 오늘 그리고 지금 모시아크가 올 가능성을 배제하지 않습니다. 많은 토라 권위자들은 우리가 "모시아크 시대"에 있다는 견해를 갖고 있으며, 의롭게 기억되는 Lubavitcher Rebbe, 랍비 메나헴 멘델 쉬니어손은 메시아적 구속이 임박했다고 여러 차례 언급한 바 있습니다.
Could Moshiach come at any time, in any generation?
Yes. In every generation there is a person who potentially could be the Moshiach. When G‑d decides that the time has arrived, He will bestow upon that individual the necessary powers for him to precipitate that redemption.
Any potential Moshiach must be a direct descendant of King David, as well as erudite in Torah learning. It should be noted that many people living today can trace their lineage back to King David. The chief rabbi of Prague in the late 16th century, Rabbi Yehuda Loew (the Maharal), had a family tree that traced him back to the Davidic dynasty. Consequently, any direct descendant of the Maharal is of Davidic descent.
Maimonides, a great Jewish philosopher and codifier of the 12th century, rules that if we recognize a human being who possesses the superlative qualities ascribed to Moshiach, we may presume that he is the potential Moshiach. If this individual actually succeeds in rebuilding the Temple and gathering in the exiles, then he is the Moshiach.

모시아크는 어느 시대에 어느 세대에나 올 수 있었습니까?
예. 모든 세대에는 잠재적으로 모시아크가 될 수 있는 사람이 있습니다. 하나님께서 때가 되었다고 결정하실 때, 그분은 그 구속을 촉진하는 데 필요한 능력을 그 개인에게 주실 것입니다.
잠재적인 모시아크는 다윗 왕의 직계 후손이어야 하고 토라 학습에 박식한 사람이어야 합니다. 오늘날 살고 있는 많은 사람들이 다윗 왕까지 혈통을 추적할 수 있다는 점에 유의해야 합니다. 16세기 후반 프라하의 수석 랍비인 랍비 Yehuda Loew(마하랄)는 다윗 왕조까지 거슬러 올라가는 가계도를 가지고 있었습니다. 따라서 마하랄의 직계 후손은 모두 다윗의 혈통입니다.
12세기의 위대한 유대 철학자이자 편찬자인 마이모니데스(Maimonides)는 우리가 모시아크에게 부여된 최상급 자질을 지닌 인간을 인식하면 그가 잠재적인 모시아크라고 추정할 수 있다고 규정합니다. 이 사람이 실제로 성전을 재건하고 유배자들을 모으는 데 성공한다면 그는 모시아크입니다.
What exactly will happen when Moshiach comes?
Maimonides states in his Mishneh Torah—a compendium of the entire halachic tradition—that Moshiach will first rebuild the Temple and then gather in the exiles. Jerusalem and the Temple will be the focus of divine worship, and “from Zion shall go forth Torah, and the word of the L‑rd from Jerusalem.”
The Sanhedrin—the supreme Jewish law court of 71 sages—will be re-established, and will decide on all matters of law. At this time, all Jews will return to full Torah observance and practice. It should be noted that in this present age of great assimilation and emancipation, an unprecedented return of Jews to true Torah values has taken place. This “baal teshuvah” phenomenon is on the increase, and paves the way for a full return in the messianic era.

모시아크가 오면 정확히 어떤 일이 일어날까요?
마이모니데스는 전체 할라크 전통의 개요서인 그의 미슈네 토라(Mishneh Torah)에서 모시아크가 먼저 성전을 재건한 다음 유배자들을 모을 것이라고 말합니다. 예루살렘과 성전은 신성한 예배의 초점이 될 것이며 "토라가 시온에서 나올 것이며 주의 말씀이 예루살렘에서 나올 것입니다."
71명의 현인으로 구성된 유대 최고의 법정인 산헤드린이 다시 세워지고, 모든 율법 문제를 결정할 것입니다. 이때에 모든 유대인들은 완전한 토라 준수와 실천으로 돌아갈 것입니다. 이 위대한 동화(同化)와 해방의 현재 시대에 유대인들이 진정한 토라 가치로 전례 없는 복귀를 하고 있다는 사실에 주목해야 합니다. 이 "바알 테슈바"(유대인이 전통적인 유대교로 복귀하는 것) 현상은 증가하고 있으며 메시아 시대에 완전한 복귀를 위한 길을 닦고 있습니다.
Will miracles happen?
The Talmud discusses this question and again arrives at the conclusion that, if we are meritorious, the messianic redemption will be accompanied by miracles. However, the realization of the messianic dream, even if it takes place naturally, will be the greatest miracle.
According to some traditions, G‑d Himself will rebuild the third Temple. According to others, it will be rebuilt by Moshiach; still others suggest a combination of the two opinions. Some suggest that there will be two distinct periods in the messianic era: first a non-miraculous period, leading into a second, miraculous period.
Maimonides writes, “Neither the order of the occurrence of these events nor their precise detail is among the fundamental principles of the faith . . . one should wait and believe in the general conception of the matter.”

기적이 일어날까요?
탈무드는 이 질문에 대해 기술하고 있으며, 우리들이 칭찬을 받을만하다면 메시아적 구속이 기적을 동반하여 이루어질 것이라는 결론에 다시 도달합니다. 그러나 메시아의 꿈의 실현은 자연적으로 이루어진다 하더라도 가장 큰 기적이 될 것입니다.
일부 전통에 따르면 G‑d 자신이 세 번째 성전을 재건할 것입니다. 다른 사람들에 따르면, 그것은 Moshiach에 의해 재건될 것입니다. 그런데 어떤 사람들은 두 가지 의견의 조합을 제안합니다. 어떤 사람들은 메시아 시대에 두 개의 별개의 기간이 있을 것이라고 예측합니다. 첫 번째는 기적적이지 않은 기간이고 두 번째는 기적적인 기간으로 이어지는 것입니다.
마이모니데스는 “이러한 사건의 발생 순서나 정확한 세부 사항은 신앙의 기본 원칙에 속하지 않습니다. . . 문제에 대한 일반적인 개념을 믿고 기다려야 합니다.”
What will become of the world as we know it?
Initially, there will be no change in the world order, other than its readiness to accept messianic rule. All the nations of the world will strive to create a new world order, in which there will be no more wars or conflicts. Jealousy, hatred, greed and political strife (of the negative kind) will disappear, and all human beings will strive only for goodness, kindness and peace.
In the messianic era there will be great advances in technology, allowing a high standard of living. Food will be plentiful and cheap.
However, the focus of human aspiration will be the pursuit of the “knowledge of G‑d.” People will become less materialistic and more spiritual.

우리가 알고 있는 이 세상은 어떻게 될까요?
처음에는 메시아적 통치를 받아들일 준비가 되어 있는 것 외에는 세계 질서에 변화가 없을 것입니다. 세계의 모든 국가는 더 이상 전쟁이나 갈등이 없는 새로운 세계 질서를 만들기 위해 노력할 것입니다. 질투, 증오, 탐욕, 정치적 분쟁(부정적인 종류의)은 사라지고 모든 인간은 선과 친절과 평화만을 위해 노력할 것입니다.
메시아 시대에는 높은 생활 수준을 가능하게 하는 기술의 큰 발전이 있을 것입니다. 음식은 풍부하고 저렴할 것입니다.
그러나 인간 열망의 초점은 "G‑d에 대한 지식"을 추구하는 것이 될 것입니다. 사람들은 덜 물질적이고 더 영적으로 될 것입니다.
What are the “birthpangs” of Moshiach’s arrival?
The Talmud describes the period immediately prior to the advent of Moshiach as one of great travail and turmoil. There will be a world recession, and governments will be controlled by despots. It is in this troubled setting that Moshiach will arrive.
There is a tradition that a great war will take place, called the war of Gog and Magog, and there is much speculation as to the precise timing of this war in relation to Moshiach’s arrival.
There is a tradition that Elijah the Prophet will come to the world and announce the imminent arrival of Moshiach. However, according to other opinions, Moshiach may arrive unannounced. Elijah would then arrive to assist in the peace process. Some suggest that if the Moshiach arrives in his predestined time, then Elijah will announce his arrival; but if Moshiach comes suddenly, then Elijah will appear after Moshiach has come.
As mentioned before, it is unclear as to exactly how these events will unfold. However, this uncertainty does not affect the general matter of Moshiach’s arrival.

모시아크의 도래의 “진통”은 무엇입니까?
탈무드는 모시아크가 출현하기 직전의 기간을 큰 고통과 혼란의 시기로 묘사합니다. 세계 경기 침체가 있을 것이며 정부는 폭군에 의해 통제될 것입니다. 모시아크가 도래할 때는 바로 이 곤경에 처한 시기입니다.
곡과 마곡의 전쟁이라고 하는 큰 전쟁이 일어날 것이라는 전승이 있는데, 모시아크의 도래와 관련하여 이 전쟁의 정확한 시기에 대해서는 많은 추측이 있습니다.
선지자 엘리야가 세상에 와서 모시아크의 임박한 도래를 알릴 것이라는 전승이 있습니다. 그러나 다른 의견에 따르면 Moshiach는 예고 없이 도래할 수 있습니다. 그리고 엘리야는 평화 과정을 돕기 위해 도래할 것입니다. 어떤 사람들은 모시아크가 예정된 시간에 도착하면 엘리야가 그의 도래를 선언할 것이라고 추측합니다. 그러나 모시아크가 갑자기 오면 모시아크가 온 후에 엘리야가 나타날 것입니다.
앞서 언급했듯이 이러한 이벤트가 정확히 어떻게 전개될지는 불분명합니다. 그러나 이러한 불확실성은 모시아크의 도래에 관한 일반적인 문제에 영향을 미치지 않습니다.
When will the resurrection of the dead take place?
One of the principles of Jewish faith is belief in the resurrection of the dead. According to the Zohar—an early Kabbalistic text—the resurrection will take place forty years after the arrival of Moshiach. However, certain righteous individuals will arise with the coming of Moshiach. All the dead will be resurrected in the Land of Israel.
There is a small bone in the body called the luz bone (some identify this bone as the coccyx), from which the body will be rebuilt at the time of resurrection. Our daily prayers are replete with requests for the resurrection, and there are many customs connected with it. (See the book To Live and Live Again by the present author, published by S.I.E. Publications.)

죽은 자의 부활은 언제 있을 것입니까?
유대교 신앙의 원리 중 하나는 죽은 자의 부활에 대한 믿음입니다. 초기 Kabbalistic 텍스트인 Zohar에 따르면 부활은 Moshiach의 도착 후 40년 동안 일어날 것입니다. 그러나 모시아크의 도래와 함께 어떤 의로운 사람들이 일어날 것입니다. 죽은 자는 모두 이스라엘 땅에서 부활할 것입니다.
우리 몸에는 루즈 뼈(일부는 이 뼈를 미저골로 식별함)라고 하는 작은 뼈가 있으며, 이 뼈로부터 부활할 때 몸이 재건됩니다. 우리의 매일의 기도는 부활에 대한 요청으로 가득 차 있으며, 부활과 관련된 많은 관습이 있습니다. (S.I.E. Publications에서 발행한 현 저자의 책 To Live and Live Again 참조)
What can be done to bring Moshiach?
In general, mankind must strive to perform more acts of goodness and kindness. The Jew is mandated to learn and be aware of the messianic redemption, and strengthen his or her faith in Moshiach’s ultimate and imminent arrival.
Charity is a catalyst for redemption. And every day in our prayers, we sincerely plead many times for the rebuilding of Jerusalem, the ingathering of the exiles and the return to Torah observance under the leadership of Moshiach. The Lubavitcher Rebbe mounted a worldwide Moshiach campaign to heighten the awareness of Moshiach’s imminent arrival. The Rebbe constantly urged every Jew to prepare on a personal, family and community level for the arrival of Moshiach. This can best be achieved by “living with Moshiach”—that is, by learning about Moshiach and yearning for his coming.

모시아크를 오도록 하기 위해 무엇을 할 수 있습니까?
일반적으로 인류는 더 많은 선과 친절을 베풀기 위해 노력해야 합니다. 유대인은 메시아적 구속을 배우고 인식하며 모시아크의 궁극적이고 임박한 도착에 대한 믿음을 강화하도록 명령을 받았습니다.
자선은 구원의 촉매제입니다. 그리고 매일 기도하면서 우리는 예루살렘의 재건, 포로들의 귀환, 모시아크의 지도 하에 토라 준수로의 복귀를 위해 여러 번 진심으로 간청합니다. Lubavitcher Rebbe,랍비 메나헴 멘델 쉬니어손은 Moshiach의 임박한 도착에 대한 인식을 높이기 위해 전 세계적인 Moshiach 캠페인을 시작했습니다. Rebbe는 모든 유대인에게 개인, 가족 및 지역 사회 수준에서 Moshiach의 도착을 준비하도록 지속적으로 촉구했습니다. 이것은 "모시아크과 함께 살기", 즉 모시아크에 대해 배우고 그가 오기를 열망함으로써 가장 잘 성취될 수 있습니다.
Summary
In conclusion, the Jew always was and remains the eternal optimist. Even in his darkest hour, he hopes and prays for a brighter future—a world of peace and spirituality.

요약
결론적으로, 유대인은 항상 영원한 낙천주의자였으며 지금도 그렇습니다. 그들의 가장 어두운 시간에도 그들은 더 밝은 미래, 즉 평화와 영성의 세계를 희망하고 기도합니다.
랍비 두보프(Rabbi Dubov)는 사우스 런던(South London)의 차바드(Chabad) 이사이자 차바드 슐(Chabad Shul)의 랍비이며, 다양한 유대 주제에 관한 11권의 책을 저술한 저자이기도 합니다. Chabad House에서 운영하는 많은 활동을 감독하는 것 외에도 그는 국내 및 국제적으로 특히 신비주의(Kabbalah) 분야에서 인기 있는 강사이기도 합니다.

출처: https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/108400/jewish/The-End-of-Days.htm

 

2022. 07. 17.